torsdag 22 januari 2009

Viktigast på jobbet

Lången var på ett möte med ett gäng kunder igår. Två av dem hade berättat att de hade 39 graders feber. Lången blir förbannad och tvättar händerna med Alkogel. Vi pratar om det och kan inte förstå vad det är som gör att vissa tycker det är ok att smitta ner folk tillhöger och vänster är de SÅ viktiga på jobbet?

När min chef kommer nu på morgonen berättar hon att hon vill hålla sig en bit ifrån oss, hon känner sig lite dålig. Även hon har den dåliga smaken att komma till jobbet sjuk, hon skrattar lite och säger "Jag har lite feber men jag stannar så länge jag orkar". Gud va bra, vilken stark och duktig kvinna, komma till jobbet när man är sjuk och vara stolt över det. Jag blir förbannad men säger naturligtvis inget eftersom jag är lite av en mes (vilket jag beskyller min mor för).

Om hon kommer i morgon skall jag ta mod till mig och fråga om jag får spy på hennes barn nästa gång jag blir sjuk.

1 kommentar:

Ninde sa...

Sånt där stör mig som sjutton också! På ett tidigare jobb hade vi ett (såklart amerikanskt) belöningssystem baserat på "perfekt närvaro". Dvs inga sjukdagar på typ minst ett år.
Visst jag är vanligenn ganska frisk av mig.

Bara det att de som ledde ligan var just såna där osolidariska typer. Som hasade in med feber, hostade och snorade sig igenom ett par timmar för att kunna kompa ut eftermiddagen/jobba hemma eller nåt annat mygel. Få jättefin statistik samtidigt som de smittade ner resten av kontoret...