fredag 30 januari 2009

Sagt på jobbet

Idag var jag på kundmöte med två manliga kollegor. Vi kom alla tre i mörk kostym, vit skjorta och slirre (jag hade inte bred slips i pastellfärg men ganska likt i övrigt). Mina kollegor har (precis som alla andra män på mitt jobb) svarta rockar. Jag gillar inte rock, det är ett helt värdelöst plagg. En rock går liksom inte att knäppa, man måste ha världens största halsduk om man inte skall frysa hals/bröst av sig. Jag har en lång grön (tänk gamla militärkläder grön) jacka med huva.
Den är fodrad, går ner lite över baken och går att knäppa hela vägen upp en, som en kollega sa, skogsmullejacka.
När jag kommer tillbaka går jag för att hänga upp min jacka i garderoben möter jag en kvinna, det finns bara plats precis intill en päls (en asful päls) så jag säger "hoppas min jacka inte får skabb nu".

Jag tror hon har en egen päls, hon skrattade inte ens.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Och mötet med kunden gick bra då antar jag.. Skabb.. juste..

Affärer = kostym och ROCK

Svamplockning = Flanellskjorta och skogsjacka



Väldigt enkla regler egentligen. Varför MÅSTE man alltid bryta mot vett och etikett? Slutar man inte med det efter nian typ? Eller är skidjacka över kostym nya "jag är snart tretti och kan inte vara emo eller punkare längre så jag måste hitta på nåååågot" ?


JL

Felicitas sa...

Du har ena bitska läsare Danonino!! ;)

Jag skrattade högt vid det där med skabbet... Hahahaha!!!

Anonym sa...

Ha jag sa aldrig att det inte va kul. Det va hur kul som heslt. Och ännu roligare att hon inte skrattade.

:)

Jäl sa...

Anonym: Håll käften gubbjävel!