onsdag 21 januari 2009

Göran som man vill?

Läste en artikel i DN och vet inte riktigt vad man ska tro.
Enligt Göran är det helt ok att slå sin fru mörda sina barn och bränna grannens hus. Varför? Religionsfriheten, som vanligt. Staten skall inte gå in och bestämma över kyrkan gnäller Göran.

Ja men vad är det frågan om?
Ärligt talat det finns saker som är värda att ta på allvar och religion är inte en av dem, Göran kan ta sitt skitsnack och trycka upp det där det hör hemma. Det är ett evigt gnäll om att kyrkan vill inte göra si och inte så "Jag vill inte viga bögar, Gud har sagt att jag slipper".
Du slipper inte prällejävel du slipper INTE!
Alla andra i samhället skall ställa in sig i ledet och följa de lagar som finns, det ingår i kontraktet som medborgare. Tydligen inte om man är troende. Nä då får man göra hur man vill och sen bara hävda religionsfriheten.

Om man går vidare länkar vidare säger Tuve Skånberg (också KD) att han har sju anledningar till varför homosexäktenskap är bajs. Han radar upp en massa skit och mot slutet kommer det fantastiska "Av respekt för denna religiösa syn bör begreppet äktenskap inte användas i lagtexter för annat än föreningen mellan man och kvinna."
Skit på dig gubbjävel! Respekt? Varför?

Det kanske finns en anledning till att rösta på Göran trots allt. Om KD vinner nästa val kanske jag kan hävda att K (som i kollektivet) är en religion, sen kan jag sitta och röka hela dagarna och få bidrag.

Tänk va kul om Göran Hägglund hade sagt fel på idrottsgalan och sagt "Jag älskar bögar" det gjorde han inte och det gör han inte. Göran är nämligen helt galen.

2 kommentarer:

A. sa...

Och en naturlig följdfråga blir vad fan gjorde Hägglund på Idrottsgalan. Men jag kan tänka mig att följa ditt exempel och rösta på dem. Fast jag tänker snusa och dricka kaffe istället för att röka...

Jäl sa...

Jag vet inte vad han gjorde där, mumlade något om lag. Tror han gillar det där med nakna män i grupp.