måndag 19 januari 2009

På jobbet

Som så många gånger förut fick jag i dag ett mail som var avsett för min namne i samma bolag. Han har ett X med i sin adress vilket kan vara lite svårt har det visat sig. I normalfallet är det inga problem, jag får ett mail som jag inte fattar något av, jag skickar tillbaka till avsändare samt till min namne och får ett tack som fan tillbaka.

Inte idag. Jag får ett mail, svarar;

Jag tror mailet är avsett för min namne, kan det stämma?

Men jag får inget tack/ ursäkta-mig-för-att-jag-är-en-lat-jävel-som-inte-orkar-kolla-vem-som-är-vem-mail. Nej nej, istället får jag följande svar;

Finns det två med samma namn? är inte du förbättringsledare?

Här undrar man ju genast hur hon tänkte, hon misstänker uppenbart att jag ljög för henne i tidigare mail. Jag borde svarat att jag ljög och förklarat för henne att ingen tycker om henne, alla talar bakom ryggen på henne och alla tycker hon luktar illa.

Istället svarar jag;

Ja det finns två, den du söker har x med i adressen.

Tänk om man inte vore en sån mes.