torsdag 22 januari 2009

Innebandy

Jag har ett jobb som nästan varje dag kräver att jag bär kostym, kanske inte jobbet utan mer de som jobbar där. Det fanns en tid då jag tyckte det verkade kul, nu vill jag bara ha t-shirt och jeans. Jag har fått kommentarer om både fel byxor och för mycket skägg. Jag brukar alltid svara "Det spelar ingen roll för 80-talet är slut".
Men det är lite skit samma, det värsta med att ha kostym till jobbet är att jag en dag i veckan går på stan i kostym bärandes på en innebandyklubba.
Om jag sett mig själv hade jag skrattat som ett litet barn.
Jag känner mig som en småborgerlig jävel när jag går runt och signalerar;
Ja det är sant jag har ett bra jobb OCH en aktiv fritid.

Jag hatar torsdagar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

"..en dag i veckan går på stan i kostym bärandes på en innebandyklubba.
Om jag sett mig själv hade jag skrattat som ett litet barn.
Jag känner mig som en småborgerlig jävel när jag går runt.."

---------

Ja det är ju rätt fett fel. Åk taxi för i helvete om du nu inte har fått Bentley med chaufför av jobbet än. Och innebandy? Vad är det? Är det inte sånt som blåställ och fattiga tjänstemän över 30 med trasiga knän pysslar med? Tennis brorsan, eller golf - på lunchen!! Och Bentley..

Och varför är Du orakad? Slarv, lathet eller allmänt förfall?

Vet du förresten inte att tjugotiotalet är det nya åttitalet? Nä skärpning! Nån jävla ordning måste det ju vara.

/JL

Jäl sa...

Skit på dig Mr Småland.

A. sa...

Innebandyklubba och kostym är en kombination som jag anser stå över alla modenycker och småborgerlighet. Välklädd och mån om att röra på sig.

Nu kan jag ju röra mig så på stan också ibland iofs. Eller i alla fall till min Bentley...