fredag 23 januari 2009

Siwan

Siw...jösses.

Efter att precis ha småkollat på ett ganska tråkigt avsnitt av på spåret slår det helt plötsligt till och blir rikitgt, riktigt roligt.

Som vanligt har Ingvar en liten lurig ortsgåta till tittarna, den lyder; Adamsäpple.
Svaret på frågan avslöjas i slutet av sändningen, alla är spända. ....

Svaret är...... Hallsberg.

Det i sig är ju inte det minsta roligt utan nästan lite tragiskt, då är jag ändå ett stort fan av
den här typen av skämt. Det faktum att en förmodad medelålders man har suttit (kanske i flera år) och försökt knåpa ihop en gåta gör det lite roligare men inte mycket.

När alla suckat och är lite småsura över att gåtan var värdelös ser man Siw, hon ser totalt förvirrad ut. Tittar sig omkring och fattar NADA, hon säger;

"Hals fattar jag.......men berg?"

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha. Så det blev kul till sist alltså. Måste bara säga att jag, som absolut INTE är något fan av denna typ av Hisingenhumor (faktum är att jag skäms över att vara född i Gbg när jag måste behöva höra på skiten), faktiskt tyckte att detta va en ordvits som nästan va kul på riktigt. Men det betyder ju inte alls att den var bra liksom.

J