torsdag 29 januari 2009

Benny är han som är tjock.

Vi såg filmen Mamma Mia igår. Jag hade extremt låga förväntningar då jag varken gillar ABBA eller Meryl Streep.
Den var inte så bra. Det är lite kul att se hur dålig Pierce Brosnan är som skådis, han fixar bara överklass-looken (och faktiskt väldigt lik Wacko).

Men filmen är gjord enbart för ABBA-fans, jag trodde inte att de fanns men de gör det. De finns överallt. Jag trodde att vi i Sverige bestämde redan då det begav sig att ABBA var och är skit. Men de verkar ha fått en helt oförtjänt revival. Jag fattar det inte, verkligen inte.

Som ett litet tillägg till att filmen var kass fanns det också en ENORMT stor lucka i storyn.
Filmen utspelar sig i nutid (det snackas om att fixa webbsidor för hotell) och dottern i filmen är 20 år.
Inga konstigheter där (mer än att det inte är så troligt att en kvinna som är 42 och en man som är typ 37 skaffar sig kärleksbarn på grekiska öar) det som är konstigt och helt galet är att dottern är ett "Flower-power barn".

Nu kan man börja undra en del, Meryl har alltså gängat med pappan någon gång sent 60 tidigt 70-tal.
Det finns bara en förklaring, Meryl var gravid mellan 15 och 20 år, fy fan va jobbigt det måste vara.

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha. Ja hon torkade ju igen nån gång på 20-talet.

Jag har inte sett filmen. Jag tror att den är skit. Den måste vara skit. Musikaler på film är skit. Meryl Streep är skit. ABBA är skit. Hur kan det bli bra? Men det är jättekonstigt, för det finns faktiskt folk som säger att filmen är bra. Det finns folk som säger att den är JÄTTEBRA. Det finns tom en del idioter som har sett den mer än en gång. Och det finns superidioter som har sett "sing-along" versionen. Herregud va glad jag är att jag sluppit DEN. Allsång är skit.!

ABBA ääär världens genom tiderna mest överskattade mindre samling människor. Visst, fine, en del av discodängorna funkade säkert bra ett tag - ok de lättar upp lite fortfarande - men allvarligt. Någon jävla måtta på hysteri måste det väl få vara ändå?

ABBA, Hitler, fotbollssupportrar och Gudstro. Jaja vart är vi påväg. Nu ska jag sova för då är allt bra.

J