måndag 26 januari 2009

Emster; en helt vanlig Djurgårdare.

Detta ska inte vara en sportblogg men jag kollade lite på Bandy VM i helgen. Det var väl sådär, kanske är kul om man fattar vart fan bollen är.
Efter ett tag tittar Emster upp från datorn och säger "men va är det får något, är det knattar som spelar?" jag svarar "nä det är VM-final".

Emster kollar lite till...."jaha det är bandy...trodde det var hockey".

Min blivande fru kan alltså bara precis se skillnaden på hockey och bandy.
Jag får dra igång "5-årsplanen vol.2 - The sports".

Lektion 1; Skillnaden på 5 och 10.

10 kommentarer:

emster sa...

"skillnaden på 5 och 10"...

Undra vem som får dra igång 5-årsplanen The sports....

emster sa...

CP!!!!!!!!!!!!!!

A. sa...

Är de inte 11 som spelar i varje lag i Bandy? Sporten som ingen bryr sig om?

Och vad är det för fånig kommentar om en helt vanlig Djurgårdare?
Lite finare, lite bättre.

Jäl sa...

Tänkte utan målis..
Så alla Djurgårdare är inte totalt ointresserade av sport?

emster sa...

Jag är inte ointresserad. Är det någon som är intresserad av sport så är det väl jag - tränar ju för 17 FEM dagar i veckan.

Jäl sa...

Yoga är inte sport. Gruppträning är inte sport. Du vet ju inte ens vad sport är. Jag gillar dig ändå katten.

emster sa...

DU vet inte vad du pratar om!

Sitta i soffan och dricka öl - det är inte sport.

Men jag gillar dig ändå Pluppi!

A. sa...

Du har en poäng i att yoga inte är sport. Inte gruppträning heller. Det är tja, träning?

Jäl sa...

A: Exakt. Träning, precis som öl i soffan.

emster sa...

Jag undrar vem som är sportigast - hon som SPORTAR och tränar 6 ggr i veckan eller han som TITTAR på sport en gång varannan vecka?