fredag 27 februari 2009

Dagens WTF!!!

Kristian Luuk skall ta över på spåret.

Tjena och gonatt på spåret, det har varit en trevlig tid!

Jag kan inte låta bli att undra vem det är Kristian har knullat med för att få de här jobben. En grej som är betydligt värre än det faktum att på spåret är slut är att SVT åter visar sitt kvinnohat och håller hårt i sina gubbslem bland programledarna.

Kvinnor skall presentera program (kvinnor och bögar) men hålla i ett egen program..hehe nej nej (skrattar Eva när hon får frågan).

Jag fattar inte, jag gör verkligen inte det. Varför får kvinnor inte leda program i SVT?


Ps. Ni som jobbar på TV4 och kanal 5 och undrar varför jag skriver program istället för pogram så beror det på att det heter så.

10 kommentarer:

emster sa...

Heja! Hata gubbslem!

Fast jag tycker att KL är sådär lagom medelålders och gubbstruttig för att leda på spåret. Tror det blir fint. Jag gissar att Fredrik Lindström blir domare.

Men jag håller med om att det är kass att de typ aldrig, ALDRIG, har kvinnliga programledare!

Anonym sa...

Rippat från Aftonbladet:
Gillar du ordvitsar?

– Ordvitsar är en lite göteborgsk grej känns det som. Jag kanske ska försöka införa lite mer estnisk humor i programmet ...

Och vad är estnisk humor?

– Det är en stel man med en kanin i hatten.

Kommer bli bra det här!

A. sa...

Det finns väl en massa kvinnliga programledare?

Kattis Ahlström, Doreen, Hon från Örebro som är liten och mörk som jag tyckte var skitsnygg förut. Stina Dabrowski, Anne Lundberg, Karin "den blonda med något konstigt efternamn" som jag tycker är snygg just nu, Dr Åsa som också är snygg. Hockeykväll med Marie...

Så jag tycker nog att du är rätt fel ute. Frånsett att På spåret med Luuk kommer bli kass.

emster sa...

Anonym: Nope kommer bli dåligt.

A: Hehe garvade läppen av mig när jag läste "Hon från Örebro som är liten och mörk som jag tyckte var skitsnygg förut."

Visst det finns några men de får bara skitprogram på typ TV4100.

Doktor Åsa...phh

A. sa...

Emster: ja, vad är det hon heter? Hon har typ page och hade klänning sist jag såg henne...

Jäl sa...

a: Det var alltså jag som var emster. Ett riktigt I-landsproblem det där med samma dator olika bloggar....

Ingen aning om vem du menar, nämn några program hon gjort.

A. sa...

Jag hittade henne. Pernilla Månsson Colt!

Och det var inte så lätt att veta att du var Emster... Dagens internetförhållanden tar kål på mig...

Ninde sa...

Jag tror A just besvarat din fråga om varför det finns så få kvinnliga programledare på SVT...

Manlig SVT chef 1 : Men ska vi inte slänga in en kvinna då?
Manlig SVT chef 2: Kanske det. Men vem?
chef 1: Namn People. Ge mig namn.
chef 2: Hon från Örebro som är liten och mörk som jag tyckte var skitsnygg förut.
chef 1: ?
chef 2 : Hon har typ page och hade klänning sist jag såg henne...
chef 1: Ett namnförslag inlämnat. Kristian Luuk...

A. sa...

Ninde: Om jag vart hennes chef så hade jag lätt vetat hennes namn... Och dessutom så kom jag ju på det...

Räcker det inte med att du hånar mig på min blogg?

Ninde sa...

A: *Tss* Hade du varit programchef på SVT är jag övertygad om att samtliga programledare varit kvinnliga. Och Martha Stewart visats på repris flera gånger i veckan...;)