tisdag 3 februari 2009

Farbror Bosse

Igår när min blivande satt och grottade ner sig i New Yorks restaurangdjungel fick jag och Mr TV en liten stund för oss själva.
Vi såg ett fantastiskt program (inte pogram som ni envisas med att säga på TV 4) som heter "Sjön Suger", något typ av laga-mat/lära-känna-en-kändis-program.
Johan Ulveson och Lennart Jähkel åker runt i Lennarts helt fantastiska båt och träffar kändisar i Stockholms skärgård.
Denna gång var det Henrik Schyffert som var gäst, han kom i en ful RIB-båt och Johan påpekar fint "det är lite av en leksak det där va?". Han menar naturligtvis "det är en rejäl penisförlängare du har där". Henrik, som jag tror förstår precis vad Johan menar, svarar "Ja". Jag inser efter ett tag att Johan Ulveson är en av Sveriges absolut roligaste snubbar och garvar som ett litet barn när han ifrågasätter Schyfferts lite märkliga resonemang, tex.

"Men hur menar du? Det kan ju inte vara så att man sitter på ett redaktionsmöte och undrar; ska göra ett matlagningsprogram i skärgården eller ett program om en snubbe i Bromma som runkar framför datorn."

Mot slutet sitter Johan och Lennart i en bastu (Henrik vägrar basta) där ger sig Johan på en helt underbar analys av herr Schyffert.

"Han är ju övre medelklass nu och jag tror det är lite jobbigt för honom, han har kakan och äter upp den på samma gång. Fast han låtsas som om han inte vill äta den."

Snälla Johan börja med Stand-Up, jag kommer direkt.

Inga kommentarer: