onsdag 4 februari 2009

Hört på jobbet

Kollega i telefon....

"Alström....A som i Alström??"

3 kommentarer:

emster sa...

de verkar inte så smarta på ditt jobb?

Ninde sa...

Ha ha klaga inte. Jag fick total hjärnsläpp en gång mitt i färd med att bokstavera något långt och krångligt på engelska för en kund. Kunden hade inte engelska som modersmål men jag lyckades pedagogiskt få honom att fatta vad jag menade genom att bokstavera tydligt. Skitnöjd med mina egna communication-skills.

Ända tills min hjärna tog time-out vid bokstaven U. Och det enda, absolut enda jag kom på som började på U var Uzbekistan vilket inte direkt gjorde den stackars mannen mindre förvirrad...

Jäl sa...

Em: nja lite kanske.
Ninde: Jag talade en gång med en Indier som boksraverade: J - for Jew. Så jag tycker din var helt ok.