fredag 13 februari 2009

Väluppfostrad eller mes?

Vår ugn gick sönder för ungefär 3 veckor sedan, efter några samtal till IKEA (där den är köpt) blev vi kontaktade av en reparatör förra veckan. Det skulle ta cirka 4-5 dagar innan han fick hem rätt del (värmeelement) sedan skulle han höra av sig för att komma och fixa. Han har inte ringt.

Jag tycker det är lite synd att det tar så lång tid men om man bortser från missarna på kundtjänst så skulle det bara ha gått en vecka nu. Vi klarar oss utan ugn och om 2 veckor är normalfallet tycker jag inte att det är en stor grej. Jag tänker inte ringa och tjata, det är inte kul att jobba i kundtjänst och lyssna på en massa tjat. Jag vill inte vara den som skriker högst för att få som jag vill, jag gillar kösystemet jag gillar ordning och reda.
En kollega på jobbet har exakt samma typ av ugn, den gick söner igår. Det var samma fel som på våran och jag sa kallt att han kunde räkna med nån vecka innan han kunde baka igen. Min kollega som är lite mer affärsman än jag tyckte detta var HELT orimligt. "Jag ska ha en ny ugn idag, inget snack".

Han tjatade hål i huvudet på de stackarna på IKEA….Vad gör ni? När ringer de? Du säger att du jobbar på det, hur jobbar du då?.....osv.
För en liten stund sedan fick kollegan åka hem, han skulle hämta en ny ugn hos leverantören.

Jag hatar att den som skiker högs ALLTID får som den vill. Det gör mig mycket mer upprörd än det faktum att jag inte har en ugn.

7 kommentarer:

emster sa...

FY FAN! Nu ringer du IKEA på-en-gång och fixar en ugn!

Godamnit!

A. sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
A. sa...

Eller så låter du Emster ringa.... hon verkar bra på att skälla. :D

emster sa...

ÅMÄ!

Medelklassman sa...

För övrigt är det otroligt underhållande med par som gnabbas via sina bloggar.

(Eftersom min fru inte bloggar kan jag sitta nöjt och skrocka åt fenomenet.)

emster sa...

30+: Du är bara avis för att vi är ett så jälla modernt par. Värsta "inne" och "with it".

Jäl sa...

A: Det är precis så det kommer att bli, hon får ringa. Är inte min grej.

30+: Jag håller med och tycker nog att det är lite pinsamt...