tisdag 3 mars 2009

Favvo

Tycker det är dags att promota lite uttryck som används för lite.
Eftersom jag mer eller mindre på egen hand återinförde "järnet" (som i "Jag skall bara duscha" "Men va fan vi har inte tid kom igen nu!" "Jo men det är lugnt, jag duschar järnet!") på tidigt 2000-tal tänkte jag försöka igen.

Det som gäller nu är "dussin" i olika sammanhang, ett mycket bra sätt att uttrycka att något är bättre än normen. Som tex. Fotbollsspelare:

"Marcus Allbäck, han är ju ingen vanlig dussinlirare direkt"
Eller på kvinnliga programledare:

"Hon med pagen från Örebro som A tyckte var snygg för ett tag sedan är ju ingen dussinprogramledare om man säger så".

Lycka till med ert användande!
Några "Tack, va juste att du hjälpte mig att hänga med och skapa trender" är inte nödvändigt men välkommet!

1 kommentar:

A. sa...

Jag har hittat henne!

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article4533496.ab