onsdag 29 juli 2009

Ring P1

Brukar lyssna på ring P1 när jag kan. Det är ett alldeles världsfenomenalt radio program (som vargen skulle ha sagt precis innan bamse, det lilla anabolasvinet, piskar skiten ur honom).
Alla får ringa in och prata om va de vill. Ofta är det äldre människor som ringer in och snackar enorma mängder skit.

Dagens stora ämne var att någon kommunallirare hade struntat i strandskyddet och låtit någon bygga något på Gotland. Det var helt ointressant eftersom jag skiter i både strandskyddet och Gotland. (Tycker vi borde ha det som en straffkoloni).

MEN en stackars äldre man ringer in och tycker att det är helt förkastligt att vi inte talar svenska utan "det som kallas svengelska". Detta är tydligen ett hot emot hela landet och enligt mannan "ett stort problem i hela EU". Gubben tycker säkert att det var bättre för, åk häst och vang då gubbjävel.
Nåja, Elisabet Höglund som tyvärr var programledare idag frågar om han har några exempel.
Han exempel är att de på nyheterna säger både webben och vebben. Det är alltså enligt mannen ok att uttala det med svensk v men inte med w inte bra men ok. Det "rätta" var att kalla det för nätet.
Ehhh...säger håret..fast det kanske inte är så farligt webb är ju ganska vanligt...har du inga andra exempel??
Det har inte mannen...

Och det är här det blir riktigt riktig roligt, tänk er hur det ser ut när gubben bestämmer sig för att nu skall jag göra det nu ringer jag fan in!!

Undrar om han är gift.

1 kommentar:

emster sa...

blogga då. jag vill läsa bloggar.