fredag 24 juli 2009

Bara för att man cyklar till jobbet är man inte elitidrottare.

Jag och Dempa har bestämt oss för att göra klassikern tror det är en ganska dålig idé men inbillar mig att det är detta som krävs för att börja träna. Har även inhandlat ett årskort på ett gym.
Lidingöloppet är typ 7 veckor bort och jag har sprungit typ 2 mil och varit på gymmet en gång.....FAN.
Sen kommer ju det här med alla andra saker man skall göra cykla skidåka simma. Jag börjar inse att det kommer bli dyrt , speciellt med cykel. Som tur är tänker jag inte bli helt galen och köpa svindyra saker och låtsas att jag är Eddy Merckx.

Det verkar vara någon typ av trend det där med att vara materialtönt. Varje dag när jag cyklar/går till jobbet kommer det minst ett gäng galningar på racerhojar med blöjbyxor, special-tröjor/skor. Jag fattar det inte, lovar att bara 10% av dem har mer än en mil till jobbet och då behöver man fan inga få-ner-vindmotståndet-kläder.

Samma verkar gälla för alla typer av fysisk aktivitet som utförs på bajsnivå. Tydligen skall man ha olika kläder för varje typ av sak man håller på med, löparkläder/cykelkläder/gymkläder och jag-går-på-pass-kläder. Jag kan köpa att man behöver olika skor för att jobba och för att vara inomhus men resten är ju ren idioti. Finanskris my ass, lägger man tusentals kronor på träningskläder borde man fan tvingas att lägga lika mycket till välgörande ändamål.

Jag kommer att köra Vasan i underställ och träningsoverall!

Inga kommentarer: